Безплатна регистрация

Цената, която плащаме, когато пренебрегваме сайта си

Много често спeциалистите по маркетинг и собствениците на сайтове са прекалено фокусирани върху идеята да постигнат максимален резултат с минимални средства. В този стремеж често се пропуска добрата основа, върху която трябва да е построен самият сайт.

 

Искаме сайтовете ни да са по-добри от тези на конкуренцията и все бързаме да създаваме съдържание, да правим кампании, които да насърчават беклинкове, да печелим качествени линкове, да затвърждаваме различни секции от сайта и да държим под око външните промени и алгоритми. През цялото това време обаче невежеството ни по отношение на техническите аспекти започва да се проявява под формата на хаотичност и безпорядък, които подриват основите на сайта и това води до неосъществени приходи. Ако човек осъзнае къде е проблемът и поправи грешката си, потенциалните приходи от онлайн продажби могат да бъдат оптимизирани. Стъпка по стъпка можем да изчислим потенциалната възвръщаемост на инвестициите (ROI), която ще бъде отчетена, ако поправим и поддържаме структурата на сайта си.


Какво ни коства неправилното структуриране на сайта

Без да се навлиза в подробности как трябва да е структурирана една перфектно оптимизирана страница, трябва да се отбележи колко важно е да имате солидна основа, върху която да изградите и поддържате своя онлайн бизнес. Има редица проблеми като дублирано съдържание и лош подбор на заглавия, които могат да окажат влияние върху трафика, достигащ до сайта ви от търсачките. Много е важно да сте внимателни във всяко отношение, защото може един-единствен фактор да проваля класирането на сайта ви. Сред нещата, на които трябва да обърнете внимание, попадат:

•    Благоприятни условия за обхождане на сайта от паяци;
•    Кодове за грешка и грешка в пренасочването;
•    Логическа структурираност;
•    Канибализация на ключови думи;
•    Индексиране;
•    Вътрешни линкове и линкове, използвани на всяка страница;
•    Мобилни версии;
•    Оптимизация за чужди пазари.

Ако един сайт е хаотичен и неподреден, този резултат не се е получил за един ден. Това, че месеци наред не сте обръщали внимание на сайта си, има своята цена, и тя е висока. Ето кратка информация за това как с течение на времето някои често извършвани дейности създават дезорганизация и се отразяват негативно върху класирането на сайта в Google, Yahoo и Bing.


Как се изчислява ROI

Необходимо е да се използва бизнес прогнозиране на ниво ключови думи, за да се види какви ще са потенциалните приходи след изглаждане на проблемите по сайта. За да добиете цялостна представа за възвръщаемостта на инвестициите, трябва да се направят изчисления за различни ключови думи. Може да се използва следната основна формула за изчисление на ROI:

ROI = (Приходи – Разходи за инвестиции) / Разходи за инвестиции

Тази формула може да се обвърже по-конкретно с нуждите ви.

Приходи = Точен трафик от търсене *  CTR от 1-ва страница на Google * Стойност за посетител

Ако знаете процента на конверсиите, можете да използвате и посочената по-долу формула. Джош Смит обаче ще използва горната формула.
Приходи = Точен трафик от търсене * CTR от 1-ва страница на Google * Процент на конверсиите * Стойност на конверсия

Разходи = Часове за изпълнение *  Разходи на час

Точен трафик от търсене = Точен брой хора според Adwords Keyword Planner, които търсят конкретна ключова дума.

CTR от 1-ва страница на Google =  CTR на 1-ва страница на Google за класиране 1-10. Можете да попълните и свои процентни стойности, но Джош Смит използва данните от едно проучване на Chitka.

 



Стойност за посетител = За да се направят точни изчисления, трябва да се зададе парична стойност за посетител. Ако вече разполагате с данните от конверсиите, е най-добре да ги използвате, но иначе можете да използвате средната цена на клик в Keyword Planner. Фирмите няма постоянно да харчат за ключова дума повече пари, отколкото изкарват. Тъй като те плащат за данните за ppc, накрая виждат и точна информация за конверсиите, така че може да се приеме, че средните цени на клик са завишени.

Конверсии (в алтернативната формула) = конверсии за ключова дума. Най-добре е да използвате точни данни, ако разполагате с такива, но Смит използва минималните 2%.

Стойност на конверсия (в алтернативната формула) = Среден приход за конверсия.

Смит дава пример с таргетираната ключова дума "jewelry", която е избрана произволно.

 




Получава се (246,000 * 6.1%* $3.62) = $54,321.72, което е средна стойност на месечния приход за ключовата дума на 5-та позиция. Тук отново стойността не е най-високата възможна, защото се използва CTR за 5-та позиция, не за 1-ва.    

Изчисление на разходите

След като вече знаем потенциалните месечни приходи за "jewelry", трябва да се създаде план за действие, както и да се предвиди кога ще се изчистят проблемите, а след това да се изчисли общата стойност на разходите. По-долу се вижда скрийншот на таблица с хипотетични проблеми.

 



Смит ще използва $100 за разходи на час.


Разходи = Часове за изпълнение *  Разходи на час
Разходи = 16 * $100
Разходи = $1,600

Забележка: Това са само примерни разходи. Класирането по тази ключова дума може да струва много повече от $1,600.

Сега възниква въпросът дали си заслужава да похарчите $1600. За да дадете отговор на този въпрос, трябва да завършите формулата за изчисление на ROI. За прогнозирането на приходите трябва да се сметне ROI за една година, което означава месечният приход да се умножи по 12.

Прогнозираните приходите за ключова дума "jewelry" за 12 месеца за 5-та позиция ще бъдат:
$54,321.72 X 12 = $651,860.64.

ROI = ($651,860.64- $1600) / $1600

ROI е 406.41% за първата година.


Как да изкарате пари

Този пример за бизнес прогнозиране се базира на няколко проблема при структурирането на един сайт, но би могъл да включва и други фактори и процеси като генериране на входящи линкове, създаване на съдържание, гост публикации и т.н. Също така е важно човек да разбере, че с решаването на проблеми по структурирането на сайта ще се получи домино ефект върху различни ключови думи, така че потенциалните месечни приходи може да са и доста по-високи. Формулата за ключови думи може да претърпи леки промени, ако се занимавате със сезонен бизнес, тъй като приходите в по-голямата си част ще се правят в рамките на няколко месеца.

Ето няколко съвета, които ще ви помогнат сами да започнете бизнес прогнозиране:

1. Вижте за кои ключови думи може да се постигне по-добро класиране при естествено търсене.
2. Изчислете потенциалните приходи за всяка ключова дума. Изчисленията могат да се базират на максимални или минимални стойности.
3. Определете отделни стъпки, които да помогнат за по-добро класиране на дадена ключова дума.
4. Изчислете разходите по всяка стъпка.
5. Изчислете потенциалния  ROI.
6. Разрешете съществуващите проблеми и винаги тествайте резултатите.

Това е бизнес прогнозиране, следователно можете да направите корекции по всичките променливи величини. Така ще видите какъв ще е ефектът на различните променливи.

Джош Смит добавя още, че в агенцията, за която работи, са създали основна таблица за  ROI за своите клиенти. Включени са и няколко автоматични функции:

1. Изчисления  за отделни ключови думи, които не се класират сред първите 10 резултата на Google.
2. Изчисления за отделни ключови думи, която се класират сред първите 10 резултата на Google, и увеличението на ROI.
3. Изчисления за множество ключови думи, които се класират сред първите 10 резултата в  Google, и увеличението на ROI.
4. Лесни за коригиране променливи, например CTR на 1-ва страница в  Google, така че да можете да използвате конкретните данни, с които разполагате.

Таблицата можете да свалите тук.





Публикувано на 11.02.2014